Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Kärlek på både gott och ont ......

Av emma johansson - 8 oktober 2010 13:23

Kärlek ja det låter ju fint och det är det säkert oxå om den nu lever kvar ......

Gör den det ??? Finns det äkta kärlek längre i vårat samhälle ?????? Jag börjar fassen att undra .....

Jo det finns det den mellan föräldrar och barn men mellan man och kvinna då ?????

Är allt ett enda stort spel ??? Säga att man älskar nån det är stort  - det är jätte stort för mig men att älska nån är det att ljuga och bedra - näää det är det fasen inte och älskar man nån så beter man sig inte så - FÖR det är INTE kärlek  -inte i mina ögon iallafall   


Man vill ju inte förlora hoppet om kärleken - man vill ju inte att kärleken ska vara utdöd - men vart är vi på väg igentligen - stress och jäkt och glömma det viktigaste - det som betyder nåt !!!! Det som betyder nåt måste vi vårda och ta hand om precis som med blommor gör man inte det så vissnar de och så är det väl med våra känslor oxå ???? Jag vet inte det här är bara lite funderingar och känslor som jag har och det finns säkert jättemånga som ser det helt annorlunda och det är jättebra för man tycker olika och så är det ...... och man måste kunna ha sina åsikter och stå för dem för de är ju en del i ens personlighet / vem man är eller hur ????


Så vårda , ta hand om varann och ge beröm istället för att gå bakom varandras ryggar och att ärlighet varar längst för så är det verkligen - som många vet så har jag varit med om en resa sista tiden och den är inte över än men jag har kommit så långt - jag visar mig ju ute nu iallafall - alltid ett framsteg   Och jag tänker inte ändra mig för jag är Emma och jag är den jag är och det ska INGEN få ändra på, det är ens rättighet att va som man är tycker jag det är en självklarhet !!!!!

Så jag hoppas verkligen att jag har fel om att kärleken är på väg att dö ut - jag hoppas verkligen att det fortfarande finns ärlighet och en sann kärlek , sann och inget spel - hel - ren - äkta kärlek -ja det hoppas jag på   

Ha en underbar helg med en massa kramar och äkta kärlek så vi kan bevisa för världen att den finns - att kärleken övervinner allt   


 
 
Ingen bild

anna

8 oktober 2010 15:40

Fina ord o fina tankar Emma.O du ska vara rädd om dig, inte för att jag vet vad du varit med om, men jag hoppas du så småningom hittar rätt i tillvaron. Det är en djungel o det ska gudarna veta att ibland råkar man svinga sig i fel lian...
Stor kram

emma johansson

8 oktober 2010 17:28

tack Anna du är så fin kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma johansson - 11 mars 2014 21:12

måste nu bara skriva av mig lite .... va ute och gick idag och berättade för min vän att jag fick ett meddelande i natt .....jaaaa självklart på fb , sååå härligt och mysigt   jaaa mitt i natten och man vaknar och bara tänker men va fasen där var du ...

Av emma johansson - 7 mars 2014 18:25

hellosan   måste berätta måsteee , måste berätta ... Liam skulle ha sina bandygrejer i garaget så jag följde ju med han ut dit och då började jag riva lite i skiten och vet ni va jag hittade ??? Håll i er nu ....  min filmkamera som jag filmade liam ...

Av emma johansson - 26 februari 2014 11:17

Hallojsan , nu är jag här igen    Igår fyllde jag ett år äldre och det känns faktiskt , har redan tagit 2 bra beslut idag så det är vuxenpoäng    Nää nu ska jag inte skriva om hur mogen jag är utan om???? ja just det     jo jag kan ju berätta för i...

Av emma johansson - 23 januari 2014 21:26


Hej och hå va det går ...nu är emma j lite upprörd   Satt och kollade farmen på tv 4 play och därmed min upprördhet ....alltså snälla va är det för program som sänds ??? Nånstas så har jag fått för mig att det är ett familjeprogram , det sänds alltså...

Ovido - Quiz & Flashcards